Ensi lauantaina äitini ystävän (ex-työkaveri) perheessä juhlitaan oikein urakalla, poika saa valkolakin (yhdistelmäkoulutus) ja tämän isosisko valmistuu lähihoitajaksi. Kaisa on jo ajat sitten varovasti tiedustellut josko pursottelisin ja koristelisin juhlakakut, loppujen lopuksi mie hoidan sit kakkujen täyttämisenkin ja olisin mie voinu pohjatkin tehdä - hän vaan aatteli et mulla ei olis ollu aikaa ko tää meän pikkuihmisen hoitaminen tässä kummiskin on niinko mun "päätyö". Miehän ilomielin aina alan koristelu/pursotushommiin ja kakkuja rakastan tehdä ihan alusta asti.

Ruusuja on tulossa kakkuun kahdessa eri värissä ja niiden yhdistäminen järkevästi on vielä mulla hiukan hakusessa. Pojan väri on äidin mukaan tummanpunainen ja tyttären valkoinen. Lehtiä olen tehnyt varalta huikeat 140 kpl :) - niitähän mie tykkään läntätä vähän joka koloon.

Nämä laatat tulevat koristamaan kahta suurimpaa kakkua ruusujen ja lehtien ohella. Mie halusin et molempien lasten valmistuminen tulee esille ja laitoinkin tuon lähihoitajien lyyran tuohon reunalle valkolakin kaveriksi. Tuon lyyran kuvaa en vaan mistään onnistunut löytämään, Fredksonin sivuilla ihan pikkuriikkisen se näkyy muttei kovin selvästi. Kuinka ollakaan Rouva V:ltä sit kopsasin tän mallin (täältä). Tää mun tekemä lyyra on tosin aikamoisen pikkanen, vain 15 mm läpimitta ja oli himpun verran haastavaa tehdä noihin sydämet ja laakerinlehdet. Yo-lakin muotoileminenkaan ei oo muuten mitenkään helppoa!