Minulla on ollut jo pitkään ajatuksena tehdä oikein hörhelö, röyhelö, ehkä hiukan sadunomainen kakku. Idean olen saanut yhdestä meidän koriste-esineestä, jonka olemme ostaneet Tampereelta kesälomareissulla. Nämä ovat kakun kukka-/lehtikoristeita, vielä pitäisi lähipäivinä tehdä marsipaanista helminauhaa ja kakun päälle marsipaanimaalaus :).

 

1906270.jpg

1906277.jpg

Nämä kolme isointa ruusua olen ajatellut sijoittaa kakun alareunaan. Ruusuista olisin halunnut eri punaisia, mutta en omistanut sopivaa pastaväriä ja näistä nyt sitten tuli tämmösiä hohtavia tummanpunaisia. Lehdet olen tehnyt uudella silikonmuotilla, minusta niistä tuli ihanan muotoisia ja nuo lehtiruodotkin näkyvät oikein hyvin vaikkakin aluksi epäilin sitä. Oikein hyvä ostos oli se muotti.

 

1906280.jpg

1906295.jpg

Nämä pikkuruusut sijoitan kakun päälle ja yläreunaan, lehtiä huiskin sitten sinne sun tänne - mihin vaan saan mahtumaan. Kakkuun värjään osan kermasta vaalenasiniseksi ja sen vuoksi lehdistä piti tehdä siihen sopivaa sävyä. Laitoin näihin alle ensin hiukan tummanvihreää tomuväriä, päälle vaaleansinistä kimallepulveria ja vielä tehostin joitain kohtia kirkkaan sinisellä kimallepulverilla. Nämä pienetkin lehdet ovat oikein söpöjä. Mun pikkuruusut eivät vaan menanneet millään onnistua. Mulla on todella pienet kädet ja näppärät sormet, mutta silti näitten pikkuruusujen kanssa on aina tekemistä :).