Eilen sain tämän kakkukoristeen valmiiksi, elikkä lähinnä maalattua nuo kuviot ja liimattua osat alustaan. Ekkana meinasin et näytän tämän vasta sit kakun kanssa yhtaikaa, mutten sittenkään malttanut olla laittamatta jo nyt esille ;).

Tämä koriste tulee siis esikoisen 12 v. kakkuun, syntymäpäiviä juhlitaan viikon päästä. Jo syksyllä mulle vanhin lapsista ilmoitti et haluaa sit omaan kakkuunsa cap:n, kauhia villitys tuo hattu on täällä (ja mielettömän kallis kapistus). Kuviakin etsittiin vaikka miltä sivuilta ja sit yksi mieluinen cap:pi löydettiin, harmittaa kovin ko en tajunnu sitä silloin kopioida itelle talteen - piirsin kylläkin mallin paperille. Nämä mallit vaihtuu alvariinsa ja en sit eilen illalla löytänyt samanlaista mistään, olis ollu kiva laitaa se alkperäinen tänne näytille.

 

 

Koriste on sokerimassan ja marsipaanin sekoitusta ja olen tuon kopan asetellut huhmareen painimen päälle (mikä lie sekin on nimeltään) ja lipan olen tehnyt erikseen. Hirveen hankalaa on maalata tuommosta kaarevaa pintaa ja ehdottomasti tarvisin ohuemman penselin. Hiukan on brodeerauskone ja ompelukone ollut tässä hatussa epäkunnossa ko tekee noin epätasaista jälkeä :)! Tuohon lipan kultatarraan/logoon olen tosi tyytyväinen. Se on nimittäin aika pieni, vain  1½ cm siinä läpimitta.  Sain jopa kirjoituskset kohtuudella tehtyä. Eihän tää täydellinen ole, mutta silti olen tosi tyytyväinen lopputulokseen.