Tänään juhlii syntymäpäiviään 15 vuotta täyttävä jääkiekkoa pelaava nuorimies. Aihetta kakkuun ei siis tarvinnut kaukaa hakea ja mulla tuli hetikohta visio kakusta ... LOGO, etuhampaaton kasvokuva, kiekkoja ....! Taas mulla kävi näiden koristeiden kanssa vanhanaikaisesti eli tein liian ISOT ja ei mahtunu sit kaikki mitä olin suunnitellut, mm. pelipaita jäi tilanpuuteen vuoksi tekemättä :(! Nuo kiekot olen tehnyt Kick-karkeista.

Kakun olen tehnyt kirjakkkuvuokaan ja pohja on 8 munan tavallinen vaalea sokerikakkupohja. Kostutin kakun vaniljamaidolla, välissä vadelmahilloa + pakastevadelmia, vahdotettu FloraVispi + vaniljatuorejuusto + rouhittu valkosuklaa. Päällispursotukset FloraVispiä/rahkaa. Kirjakakun muoto ei mulla kauheen hyvin säilynyt ja muutenkin koin tosi vaikeana saada tuon päälliskerman sileäksi kaarevan muodon vuoksi. Pursotuskin on vähän sinnepäin ja yritin tehdä leivontaraapalla sivuille uria, mutta raappa ei sinne väliin mahtunutkaan kunnolla ko tuossa tarjottimessa on kummiskin hiukan noita reunoja. Kostutin ehkä kakun liian runsaalla kädellä. Toivottavasti maistuu!

 

Hyvää syntymäpäivää NAALI (lempinimi)!