Olen ollut kovassa flunssassa jo kymmenen päivää ja loppua ei näy, eniten nyt vaivaa ärsyttävä yskä ja kurkkukipu. Päätin, että kun tervehdyn leivon jotain oikein ihanaa ja ajatus syntyi näistä mansikka-vanilja pullista. En jaksanut odottaa täydellistä tervehtymistä, joten puolikuntoisena tekaisin litran (maitoa litra/ jauhoja n. 2kg) pullataikinan. Onneksi tuo mun keittiöihme (Electrolux Assistent) tekee suurimman työn eli vaivaa taikinan pika pikaa. Mun pullat meinaa olla aikamoisen suuria ja niin tälläkin kertaa, taikinasta tuli 41 pullaa.

Leivoin ekana tavallisia pikkupullia ja niiden kohottua leivinliinan alla tein juomalasilla niihin kolon, voitelin pullat munalla, ripottelin reunoille raesokeria ja täytin kolon vaniljakreemillä (1 osa kreemijauhetta + 3 osaa vettä -> vatkasin sähkövatkaimella voimakkaasti ja annoin levätä hetken jääkaapissa). Jäähtyneen pullan päälle laitoin jäisiä mansikoita, jotka olin ekana uittanut hyytelösokeriliemessä (2dl vettä + 1dl hyytelösokeria -> kiehauta vesi ja lisää hyytelösokeri siihen vatkaten, kiehauta uudelleen ja anna jäähtyä hiukan aikaa). Apuvälineenä mulla oli tässä hommassa muoviset paistopihdit. Lusikalla hiukan vielä valutin mansikoiden päälle hyytelösokerilientä. 

Voi mahoton kun olivatkin hyviä!