1810133.jpg 

1810139.jpg

Tänään menemme miehen vanhempien luokse kylään ja viemisiksi tein koristeltuja muffinsseja. Perusohje on Ullan elämä makeaksi blogista ja tällä ohjeella olen tehnyt monta monta kertaa. Hiukan muutin ohjetta elikkä en laittanut kanelia ollenkaan ja tavallisen valkosuklaan sijasta laitoin mansikkavalkosuklaata. Koristelussa käytin mansikkakermavaahtoa ja tekemiäni masrsipaanikukkia ja -lehtiä. Mulla tuli näitä yhteensä 14 kpl, tavallisesti olen tehnyt tällä määrällä 12 kappaletta ja silloin niistä tulee ihanan isoja ja korkeita:

 

  • 3 kananmunaa
  • 3dl sokeria
  • 5 dl vehnäjauhoja
  • 1 tl vaniljasokeria
  • 2 tl leivinjauhetta
  • 100 g voita
  • 1 dl maitoa
  • 100 g mansikkavalkosuklaata
  • + muffinssien sisään paistonkestävää mansikkamarmeladia

 

  1. Vatkaa munat ja sokeri kuohkeaksi vaahdoksi.
  2. Lisää keskenään sekoitetut kuivataineet, pieneksi rouhittu suklaa vuorotellen maidon kanssa varovasti sekoittaen.
  3. Lisää lopuksi melkein sulatettu voi joukkoon varovasti sekoittaen.
  4. Annostele massa 16 muffinssivuoan pohjalle. Annostele mansikkamarmeladi ja loput muffinssitaikina .
  5. Paista uunin alimmalla tasolla 200 asteessa n. 20 min.

 

1810144.jpg

 

Tuo Lidl:n mansikkavalkosuklaa on älyttömän hyvää ja antoi näille tosi hyvän maun. Mansikkakermavaahtoa en sitten enää ikinä käytä pursotuksissa, nyt se on tullut todistettua. Aikaisemmin kun olen tätä käyttänyt ja vaahto mennyt lötköksi, olen etsinyt syitä muualta - laitoin nestemäistä väriainetta, vatkasin liikaa jne. Tää vaahto vaan ei kestä yhtään lämmetä pursotuspussissa, meni hetikohta lötköksi ja pursotus meni ihan mönkään - piti lusikalla ottaa muffinssien päältä pois ja vaihtaa yksinkertaisempaan tyyliin ja sekin meinas epäonnistua. Kakun välissä tää mansikkakerma kyllä antaa hyvän maun tai jos tarvii laittaa vaan sileä kerros pintaan nopsaan niin onnistuu. Tämmönen fiilis mulla tästä kermasta :(.

 

1810158.jpg

1810161.jpg