Eilen leivoin myös pätkiskakun (ohje tässä) irtopohjavuokaan, läpimitta 22 cm. Tähän jouluntoivotuskakkuun laitoin jopa 8 Pätkistä, ohjeessa sanotaan et 4-7. Kakku on menossa miehen työpaikalle ja sillä mun piti se jo eilen illalla pursotella,  koristeet laitoin nyt aikasten aamulla.

Tuo hopeanvärinen kakkupaperi on muuten tosi liukas, meinas mulla monta kertaa tulla kakku lattialle - laitoin muutamasta kohdasta sen sitten kirkkaalla teipillä lautaseen kiinni ettei kukaan saa kakkua leikatessa syliinsä. Lisäksi tuo paperi on aika jäykkää ja toisesta reunasta ikävästi koholla, olis vissiin pitäny koko heela paperi teipata lautaseen ...hih!

 

 

Aamulla ko aukaisin kakkukuvun oli siellä oottamassa pienoinen yllätys, kerma oli lähtenyt lohkeilemaan reunoista ja oli ottanut kakusta hiukan väriä. Onneksi sitä sai hiukan korjailtua. FantasIINAN yhdestä kakusta sain idean laittaa marengista "lunta" ja sillä sain myös peiteltyä pahimmat halkeamat.

Taas mulla kävi niinko monesti ennenkin elikkä arvioin väärin tuon päällisen koon tai koristeiden koon tai määrän tai ... ei ne koristeet koskaan silleen mahdu kakun päälle niinko olen aatellu. Mulla oli näille ropoille "kädetkin" tehtynä.

 

Makoista Joulua miehen työkavereille !!